Alkol Koroner Kalp Hastalığı Riskini Artırıyor
Tüm kadın aksesuar fırsatları için tıklayın !
Alkol kullanımı, orta yaş ve yaşlı erişkinlerde, koroner kalp hastalığı riskini artırıyor.
Az miktarda alkol kullanımının genç erişkinlerde azalan kroner kalp hastalığı ile ilişkisi açıktır. Ancak bu koruyucu etkinin orta yaş ve yaşlı bireylerde sınırlı olduğu biliniyor. Circulation dergisinde yayımlanan bir çalışmada alkolün bu olumlu etkisinin yaşa bağlı olup olmadığı araştırıldı. Çalışmaya 192.067 kadın ve 74.919 erkek katıldı. Bireylerin günlük alkol tüketimi ve beslenme alışkanlıkları takip edildi. Orta düzeyde alkol tüketen gençler ve hiç alkol almayanlarda, orta yaş ve yaşlı bireylere göre koroner kalp hastalığı riski daha düşük saptandı. Kadınlarda da benzer sonuçlar elde edildi. Sonuç olarak, genç kişilerde orta düzeyde alkol kullanımının, koroner kalp hastalığının azalmasıyla ilişkili olduğu saptandı. Bununla birlikte orta yaş ve yaşlı bireylerle karşılaştırıldığında kalp hastalığı mutlak riskinin gençlerde daha düşük olduğu görüldü.
Kaynak: Herkese Sağlık Dergisi